EuroMining - Vi vill vara bäst på berghantering

Jobba hos EuroMining

EuroMining rekryterar

Vi söker Gällivares bästa arbetsledare!

Vi vill vara förstahandsvalet för kunder, samverkanspartners och medarbetare. För att lyckas med det behöver vi ha riktigt engagerade och drivna arbetsledare. Ditt uppdrag innebär att planera och leda vår verksamhet med lastning och transport under jord i Vitåfors. Du har kontinuerlig kontakt med LKABs produktionsledare och kan kombinera en hög servicenivå med god planering samtidigt som du genom ditt sätt bidrar med trygghet, arbetsglädje och bra stämning.

Hos oss får du en omväxlande och innehållsrik arbetsdag. Du kommer att bli en del av ett bra gäng med förare och ledarkollegor som pushar och stöttar varandra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i gruva. Har du dessutom varit ledare i någon form är det en fördel men dina personliga egenskaper är allra viktigast. Du behöver vara tydlig, strukturerad, ha hög social kompetens och lätt för att hantera snabba förändringar. Tillträde omgående. Du arbetar 7/7-skift.

Frågor om tjänsten besvaras av Pernilla Storm, verksamhetschef i Vitåfors: 070-445 09 49

Skicka din ansökan till Camilla Widing, COO, camilla.widing@euromining.se

Kvalitets- och hållbarhetsutvecklare

För oss på EuroMining är det viktigt att att skapa en trygg arbetsmiljö och att värna om den miljö vi verkar i. Ditt uppdrag kommer därför att vara av stor betydelse – både för vårt företag men också för en hållbar framtid.

Vi har under de senaste åren byggt upp ett stabilt kvalitetsledningssystem med tydliga processer, rutiner och riktlinjer och nu är vi redo att ta nästa steg. Vi söker därför dig som med entusiasm och en drivkraft utöver det vanliga vill bli en viktig del i vårt förbättringsarbete med fokus på kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet.

Om tjänsten

Du har goda möjligheter att tillsammans med övrig ledning utforma innehållet i detta uppdrag men vi tror att detta kommer att vara en naturlig del:

  • vara EuroMinings expert och bollplank på området kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö
  • verka för att EuroMinings verksamhet bedrivs på ett sådant sätt att vi lever upp till lagkrav, våra kunders förväntningar och vår certifiering ISO 9001 och 14001
  • vara ett aktivt stöd i EuroMinings systematiska arbetsmiljöarbete
  • vara förändringsledare och med varm hand guida verksamheten i vår ambition att uppnå hög efterlevnad av våra processer och rutiner
  • förvalta vårt kvalitetsledningssystem i Sharepoint och hjälpa oss att få största möjliga nytta av systemet

Om dig

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du ha relevant kompetens för uppgiften. Det spelar ingen roll hur du lärt dig så länge du är kunnig och har ett genuint intresse för området.

Du behöver ha god IT-vana och är du en fena på Sharepoint eller har lätt för att lära dig nya system underlättar det din arbetsdag.

Vi är ett litet gäng tjänstemän och som ett resultat av det blir varje medarbetares insats betydelsefull och synlig. Det ställer krav på att vi är prestigelösa samtidigt som det ger var och en stora möjligheter att vara med och påverka.

Och dina personliga egenskaper?
Du har en positiv inställning och förmåga att engagera andra – och på så sätt lyckas du leverera resultat. Dessutom tycker du om att vara påläst och kan omvandla nya rön och ny teknik till nyttiga verktyg i EuroMinings förbättringsarbete.

Om vårt erbjudande

Det finns möjlighet att forma innehållet i detta uppdrag utifrån din kompetens och dina intresseområden. Hos oss får du arbeta med kunniga och ambitiösa kollegor. Vi har en stark vilja att förbättra vår verksamhet och kommer att värdesätta dina insatser.

Vi erbjuder flexibla arbetstider och friskvårdsbidrag.

Om anställning och rekrytering

Tillsvidare anställning

Omfattning kan anpassas utifrån dina önskemål om deltid eller heltid.

Tillträde efter överenskommelse men så snart som möjligt.

Vi läser ansökningar och kallar till intervjuer omgående. Vår ambition är att ha en tidseffektiv rekryteringsprocess så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi behandlar all information konfidentiellt.

Ansökan mailas till camilla.widing@euromining.se

Varmt välkommen att höra av dig!

COO Camilla Widing 070-308 15 28

Administratör

EuroMining säljer och utför transport och entreprenadtjänster till framför allt kunder inom gruvindustrin. Just nu har vi verksamhet i Gällivare, Kiruna och Zinkgruvan. Vi har ett hundratal anställda och sysselsätter betydligt fler genom våra leverantörer. För oss är det viktigt att ligga i framkant. Vår ambition är att vara förstahandsvalet för våra kunder, leverantörer och medarbetare. Med hjälp av ny teknik, innovationer och nya arbetssätt satsar vi på att ständigt utveckla vår verksamhet.

EuroMinings verksamhet har växt och våra duktiga administratörer behöver få hjälp av ytterligare en kollega.

Du kommer att vara ett administrativt stöd och dina uppgifter blir exempelvis att arbeta med redovisning i våra projekt och att skapa faktureringsunderlag. En vanlig dag på jobbet innebär att du dokumenterar, rapporterar och gör uppföljningar.

Vi vill ta tillvara på din kompetens så andra arbetsuppgifter kan också bli aktuella.

Om dig

Vi söker dig som är snabb i tanken och har lätt för att lära dig. För att kunna bistå verksamheten med rätt hjälp är det viktigt att du har en god förståelse för vår verksamhet. Har du haft liknande uppgifter tidigare eller arbetat med administration i vår bransch är det en fördel men det är inget krav – huvudsaken att du är intresserad och driven.

För att passa i denna roll måste du ha god IT-vana och kunna uttrycka dig i skrift. Du kommer att arbeta med både excel och Sharepoint.

Som administratör hanterar du mycket uppgifter och det är av stor vikt att allt blir rätt. Vi vill därför att du har en naturlig fallenhet för struktur och ordning. Du behöver också ha rätt känsla för service och tycka om att leverera resultat.

Om vårt erbjudande

Ditt arbete kommer att vara självständigt. Du har ditt ordinarie uppdrag som bas och utöver det kan andra uppgifter tillkomma vid behov. Du kommer också att få lära dig delar av våra andra administratörers uppgifter för att kunna ersätta dem vid frånvaro.

Hos oss blir du en del av ett ambitiöst och kompetent gäng som arbetar sida vid sida. Vi har en stark vilja att förbättra vår verksamhet och utvecklas därför ständigt – och du har goda möjligheter att växa med oss.

Om anställning och rekrytering

Tillsvidare anställning.

Omfattning kan variera men uppskattningsvis handlar det om 5–10 dagar per månad.

Vill du helst arbeta heltid? Om du är rätt person så är det möjligt att vi utökar ditt uppdrag.

Tillträde efter överenskommelse men så snart som möjligt.

Vi läser ansökningar och kallar till intervjuer omgående. Vår ambition är att ha en tidseffektiv rekryteringsprocess så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi behandlar all information konfidentiellt.

Varmt välkommen att höra av dig!

COO Camilla Widing 070-308 15 28

Ansökan mailas till camilla.widing@euromining.se

EuroMining söker sommarvikarier 2018

Tycker du om att köra maskiner och är intresserad av ett omväxlande sommarvikariat 2018? Vi söker förare till både lastbil och lastmaskin för uppdrag i Gällivare.

Om arbetet
Du kommer att vara en del av EuroMinings omfattande verksamhet i Gällivare där du arbetar med att köra lastmaskin, grävmaskin eller lastbil med lastning, lossning samt transporter. Ditt arbetsområde blir ovan eller under jord och du kommer att arbeta dagtid eller i skift tillsammans med trevliga kollegor. Det är stundtals högt tempo och du kan räkna med att jobbet är både spännande och varierande.

Om dig
Vi söker främst dig som har C-kort och yrkesförarbevis och även dig som är lastmaskinsförare. Vi söker dig som tycker om att samarbeta med andra och alltid har ett vänligt bemötande när du träffar dina kollegor, våra kunder och samarbetspartners.

Erfarenhet av att köra maskiner är meriterande, men det viktigaste är att du är intresserad och villig att lära dig. Även erfarenhet av arbete inom gruva och under jord är meriterande.

För mer information, kontakta Britt-Marie Persson, Adecco, Tel 070-492 11 92, britt-marie.persson@adecco.se